Διαδικτυακό πρότζεκτ
9 / 6 / 2022 - ...

COME TO GREECE GIA NA TIN VREIS

Το ‘Come to Greece gia na tin vreis’ είναι μια διαδικτυακή καλλιτεχνική πλατφόρμα η οποία αντλεί φωτογραφικό υλικό από κοινωνικά δίκτυα. Το υλικό αυτό αποτελεί τη βάση του έργου, το οποίο παράγεται σε πραγματικό χρόνο και ανανεώνεται συνεχώς. Το πρωτογενές υλικό ανεβαίνει στο Instagram από τουρίστες που επισκέπτονται τη Νίσυρο και απ’ τους οποίους έχει ζητηθεί να ποστάρουν φωτογραφίες χρησιμοποιώντας το ‘#cometogreecegia’ οι οποίες να αποτυπώνουν τι ήρθαν να βρουν στην Ελλάδα ή τι βρήκαν τελικά που ίσως δεν ήταν μέρος των προσδοκιών τους. Αυτή η δεξαμενή εικόνων μετατρέπεται, μέσα από ένα αλγοριθμικό πρόγραμμα, σε έργο το οποίο εκτίθεται στην ιστοσελίδα του πρότζεκτ η οποία θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες εικόνες.

Δημιουργείται έτσι ένα branding τόσο για την Ελλάδα όσο και για την τέχνη που προωθείται μέσα στα τοπικά καραβάκια που συνδέουν τη Νίσυρο με την Κω, στα πρακτορεία που ‘πουλάνε’ τα πακέτα εκδρομών για Νίσυρο και στον ίδιο τον τόπο που φτάνει ο επισκέπτης. Ενώ μοιάζει σαν προσπάθεια να ‘πουλήσει’ κάποιος κάτι στον επισκέπτη, στην πραγματικότητα τον προσκαλούμε να συμμετέχει σε ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ που εστιάζει στην Ελλάδα ως brand.

Στην τουριστική εικόνα της Ελλάδας ως προωθητικού branding, ενός ready-made σκηνικού με παραδοσιακά κλισέ που επιχειρούν να ενεργοποιήσουν το φαντασιακό του καταναλωτή ταξιδιωτικών εμπειριών, θέλουμε να αντιπαραβάλλουμε την εικόνα την οποία παράγει ο ίδιος ο τουρίστας-καταναλωτής ως ένα ready-made, που αποτελεί αναπαραγωγή του αρχικού ready-made, που αποτελεί αναπαραγωγή της εικόνας της Ελλάδας ως προϊόντος.

Το πρότζεκτ εστιάζει στον μετασχηματισμό της τέχνης μέσω της ψηφιακής αναπαραγωγής της, στο πώς παράγεται και καταναλώνεται ψηφιακά. Στον ρόλο του καλλιτέχνη ως ‘auteur’ και τη μοναδικότητα του έργου τέχνης καθώς και στο πως ο ίδιος ο καταναλωτής του ψηφιακού περιεχομένου είναι και ο δημιουργός του, όπως συμβαίνει στα κοινωνικά δίκτυα.

Αντίθετα με την παραδοσιακή-αναλογική τέχνη η οποία υπόκειται σε μια σειρά χωροχρονικών και δημογραφικών περιορισμών και αξιολογείται στη βάση της αυθεντικότητας του έργου τέχνης, το ‘Come to Greece gia na tin vreis’ καταργεί τα όρια μεταξύ έργου και αντιγράφου, επαγγελματία και ερασιτέχνη, ‘υψηλής’ και ‘χαμηλής’ κουλτούρας, δημιουργώντας ένα ‘χάος’ από εικόνες που ενισχύουν τον συμμετοχικό και διαδραστικό χαρακτήρα του διαδικτύου.

Αντιστρέφοντας την κλασική διαδικασία της επιμέλειας μιας έκθεσης, όπου τα έργα επιλέγονται απ’ την αρχή ή γίνεται ανάθεση σε συγκεκριμένους καλλιτέχνες, το ‘Come to Greece gia na tin vreis’ παρέχει το ψηφιακό περιβάλλον υπό τη μορφή ενός σχεδιασμένου art website, χωρίς να γνωρίζει τα έργα που θα αναρτηθούν και χωρίς να γίνεται επιλογή στη βάση της καλλιτεχνικής / αισθητικής τους αξίας. Δεν υπάρχει χρόνος ολοκλήρωσης, το έργο λειτουργεί εξίσου με δέκα εικόνες και με χίλιες.

Το υλικό που θα συλλεχθεί θα αποτελέσει περιεχόμενο και για επόμενες δράσεις στο πλαίσιο του πρότζεκτ ενώ στόχος είναι το ‘Come to Greece gia na tin vreis’ να γίνει μία πλατφόρμα που στο μέλλον θα συλλέγει υλικό από όλους τους Ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς σε μια συνεχή διάδραση με τους τουρίστες (από το εσωτερικό και εξωτερικό) & τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων.

COME TO GREECE GIA NA TIN VREIS των Em Kei & Greg Haji Joannides είναι ένα καλλιτεχνικό πρόζτεκτ του οργανισμού ΣΤΕΡΝΑ.

Επισκεφτείτε τον ιστότοπο εδώ

Το COME TO GREECE GIA NA TIN VREIS παρουσιάζεται στην ομαδική έκθεση ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ σε επιμέλεια 3 137